Första rotarymötet

Idag var jag på min första rotarylunch. Det var rätt roligt. På mötet var det nog ungefär hundra till hundrafemtio personer, så det var rätt många, och nästan samtliga var äldre män. Ett par tanter fanns det men dom var nog inte fler än 10. Jag fick min första månadspeng samt en lunchbiljett när jag kom. Alla var jättetrevliga och ville hälsa på mig. En kille som jag hamnade brevid, Tim Heaton, var störtskön. Han gick upp på scen och sjäng route 66, samtidigt som han spelade gitarr till. Förutom det var det inte så mycket spännande som hände, det var lite olika föredrag och rapporter om olika saker. Tim sa att det säkert var några där som skulle ta med mig ut och fiska eller åka skidor, och det vore skitkul, så jag får höra mig för lite!

Igår blev jag inbjuden till en grupp för alla inbounds till Distrikt 5360, och det verkar inte vara så många killar som är här i år. Det var tjejer från Holland, Frankrike, Thailand och Tyskland, samt en grabb från Turkiet. Det kommer antagligen vara några fler, men dom vet jag inget om än. Men på fredag får jag alltså träffa dom, och jag är överdrivet taggad! Jag är ganska svältfödd på socialt umgänge, så det ska bli härligt att träffa lite folk. Hoppas att dom är trevliga!

Just nu finns det en utställning här i Calgary som heter body worlds. Den ska tydligen vara hur cool som helst, för det är konserverade människokroppar, som dom har skurit upp. Det var någon som var jättefet som dom hade skurit upp i skivor eller något, så att man kunde ge hur fet han var. Kathryn var där med några kompisar och deras barn idag, och dom tyckte att det var jättehäftigt. Inträdet kostade $20, så det är ju inte så farligt. Jag måste försöka hinna med att gå på det innan dom stänger om tre veckor!

Sam visade mig en av dom coolaste låtarna jag någonsin hört. Den heter the Last Saskatchewan Pirate, och handlar om en bonde som inte hade råd att ha kvar sin gård. Han sökte förjäves efter ett jobb, så tillslut beslöt han sig för att bli en pirat på Saskatchewanfloden, som är ungefär 20 meter bred. Han tar säd och redskap från bönderna i närheten, och en beriden polis försöker fånga honom. Tyvärr har han ingen båt, så han måste jaga honom utmed stranden. Han blir av med jobbet och går istället med i bestättningen. När det senare blir vinter och floden fryser så drar han ner till New Mexico. Den låten är helt underbar, och jag måste lära mig den innan jag åker! Här kommer den!



Nu är det nog dags att sova om jag ska vakna innan tolv imorgon. Jag har en tendens att sova cirkus tolv timmar här borta, så det är väl bäst att jag får min sömn!

Kör försiktigt!

Björn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0