Rafting!

Igår var vi iväg på forsränning! Vi var elva personer som åkte totalt. Kathryn, Victoria, Jag, samt kompisar från high school med barn till Kathryn Det var skitkul! Eller ja, forsränning var nog lite att ta i. Vi hade varsinn uppblåsbar båt som vi sakta gled ner på the Elbow river med. Det tog 2 timmar att komma ner till downtown, så specielt fort gick det inte. Att min båt tappade luften halvvägs gjorde ju inte saken bättre, för det började bli lite blött på slutet! Men inte ska vi hänga läpp för det, för vi hade kul ändå! När vi kom tillbaka drog vi över till en kompis till Kathryn på BBQ. Något man alltid verkar ha på BBQ är majskolvar. Med salt och smör på är det hemskt gott! Det var jättetrevligt, och det är härligt att träffa människor, även om dom inte är i min ålder. På tal om det så är det bara två dagar kvar innan jag ska träffa alla utbytesstudenter. Jag är fett taggad! Vi ska bo i ett par scoutstugor bara tjugo minuter härifrån, så det är härligt att det är nära. Wing-Kee säger att om man ska iväg någonstans när man är i Kanada så ska man alltid ta med en jacka, för man vet aldrig när det kan bli kallt. Hans fru, Kathryn, berättade om en utbytesstudent från Holland som inte hade tagit det på allvar. När de sedan skulle upp och vandra i bergen och det började snöa, fick han bråttom ner till bilen, och det var i Augusti! Så det är bäst att packa ner varma kläder.

Igår fick jag dessutom äta kinamat på riktigt vis! Innan forsränningen var vi nio stycken som åkte iväg till en mall med kinesiska affärer och restauranger. Vi åt något som kallas dim sum. Det är ungefär som spanska tapas, alltså att man äter olika smårätter. Det var mycket olika knyten. Det var nudelknyten med räkor eller fläsk, också var det ris inlindat i lotusblad. Förutom det fanns det kycklingfötter, friterad gåslever och bakelser med någon sötsur citronkräm. Till detta drack man te. Det var helt klart en spännande upplevelse, och kycklingfötterna var goda!

Nu har Kathryns vänner åkt vidare, så jag kan flytta ner i källaren igen. Idag bar jag ner väskan, och jag har redan tillräckligt med saker för att allt inte ska få plats. Jag undrar om en extra väska kommer att räcka när jag ska hem igen, men den dagen sen sorgen! För inte så länge sen hade vi regn och åska. Det har tydligen regnat ovanligt mycket i Calgary, för det brukar vara mycket torrare än så här.

Galet taggad inför helgen!

Yours truly

Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0