Äntligen framme!

Nu, äntligen har jag landat! Igår klockan halv fyra svensk tid landade jag på Calgary International Airport efter en 17 timmar lång flygresa. På planet från Stockholm till Chicago fick jag sitta ensam, och det var ju lite trist. Eller, helt ensam satt jag ju inte, men alla andra utbytesstudenter satt ett par rader bakom mig. Men misströsta inte! Jag fick sitta brevid en amerikansk herre som hade bott i Sverige dom senaste 40 åren, och vi pratade en hel del. Jag fick bland annat reda på att han var psykoterapeut och att Kanada är ett mycket bättre land än USA, så det var ju trevligt att höra! Han flyttade för 40 år sen för att han inte ville att hans barn skulle växa upp i ett land som USA. Stor del av tiden sov han dock, och jag hade lite svårt att sova. Jag menar, kom igen, försök att få ett barn att sova natten innan julafton! Dom andra utbytesstudenterna påpekade att jag blev bästa vän med alla jag pratade med. Vet inte riktigt om det låg så mycket i det, men det var nog en komplimang!

När jag kom ut från imigration på flygplatsen i Calgary så såg jag att det bara var ett par väskor på bandet, och tänkte att det var lite märkligt. Men jag väntade, och upptäckte att det inte kom några fler väskor. Den var alltså kvar i Chicago, underbart! Så jag gick ut från flygplatsen och mötte Wing-Kee, min kontaktperson. Han var där med 3 andra från Rotary som välkomnade mig! Min familj är hur snäll som helst. Jag bor hos min kontaktperson. Han har två barn, Sam och Victoria. Sam är 18 och Victoria är 15. Henne har jag inte träffat än, eftersom hon är i Vancouver, och borde komma hem om ett par dagar, och det ska bli kul! Eftersom jag inte har fått min väska än så köpte jag mina första, och förhoppningsvis sista, kläder på Superstore. tre par kallingar, tre par strumpor och en t-shirt! Är riktigt stolt över mitt förvärv. 25 dollar gick det på, alltså typ 150 kr. Känns ändå överkomligt, eftersom det var ett lönnlöv på tröjan! Om 10 dagar något får jag träffa dom andra utbytesstudenterna, och det ska blir skitkul! Vi skulle åka till en nationalpark och vara där ett par dagar. Sen börjar skolan också om en månad, och det är nog första gången jag riktigt längtar till att skolan ska börja. Ska bli härligt att träffa lite folk i min ålder som jag kan prata med och så.

Hoppas att väskan kommer imorgon! Har bara en timmes batteritid kvar på datorn, så jag behöver min laddare! Kanske bäst att jag packar ihop den då så att jag har lite till imorgon också!

Natti natti!

Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0