Jag har träffat människor i min ålder!

Min kontaktperson är helt underbar! Igår ropade han till Kathryn: "Sam is shaving his balls! He wants you to help him!" Det han höll på med var att raka en tennisboll så att han kunde måla den. Han är stört skön. Igår var vi också borta vid Rocky Mountains, ungefär en och en halv timmes bilresa från Calgary. Vi var i Banff national park och gick upp på ett berg som heter Tunnel Mountain. Det var ingen speciellt lång promenad, men det var fin utsikt! Vi tog även en titt på staden Banff och köpte Maple fudge. Väldigt sött, men väldigt gott! Fudge är smör, grädde och smör, så mycket onyttigare än så blir det nog inte. Senare på kvällen drog jag och Sam iväg till en jobbarkompis till honom. Vi var fyra stycken som satt på baksidan vid en lägereld. Sarah, hon som bodde där, hade en potatiskanon! Den var helt underbar, så vi sköt prick på en vagn som stod där. Dom berättade om alla olika drinking games som dom har här i Kanada. Det var en lek som kallas Drink the beer, och den gick ut på att efter varje öl man hade druckit skulle man dricka en till. Och efter varje klunk skulle man ta en till klunk. Ja, ni lär ju förstå hur det slutar. Det fanns en annan som gick ut på att man skulle ta två stora ölflaskor, och tejpa fast en vid varje hand med duck tape. Sen fick man inte ta av dom innan man hade druckit ur dom. Den kallades Edward forty hands. Andrew sa att man blev stört pissnödig efter en halv, så då var det vara att bita ihop och dricka resten som en riktig man. Den mest extrema varnog shoot the boot, som gick ut på att när man spiller ut något eller gör en s.k. party foul, så skulle man ta en sko som alla skulle hälla sina drinkar i, sen skulle man dricka upp rubbet. Helt sinnes! I Sverige är vi lite mer sansade.  Vi kunde också höra hur prärievargarna ylade ute på fälten runt omkring. Dessutom satt det en riktigt stor hök på taket. Den var mycket större än dom vi har på tomten, men jag tvivlar ändå på att det var en örn. Den var helt kolsvart, så man såg inte, men det lät ändå som en hök. På vägen hem berättade Sam att det ibland fanns pumor i skogen bara ett par minuters promenad härifrån.

Deras hund Boogie är hur cool som helst. En liten terrier som slickar på allting. När han ligger på golvet så slickar han på det, när han ligger i soffan slickar han på den, och när han sitter i Wing-Kees knä slickar han honom över hela låret. Helt otrolig hund. Deras andra hund, Leah, är mer sansad. Hon går bara omkring lite och ibland ligger hon och tittar på TV med Wing-Kee. I princip alla som bor här har hundar. Båda familjerna som har varit här och hälsat på har hundar, Sarah hade två hundar och vi har två hundar här. På tal om hundar så berättade gästerna vi hade i förrgår om en bäver som hade dödat en Siberian Husky, och det är ändå ingen minihund. Helt otroligt, Emmy har faktiskt all rätt att inte vara överförtjust i bävrar.

Idag fick jag ett brev på facebook! Det var troligen det roligaste brevet jag någonsin fått. Det var från Emilia, och handlade om dirty french. Alltså ja, snusk på franska, är det inte underbart? Så nu vet jag ungefär fem olika sätt att säga tuttar på. Lätt att jag ska läsa franska i skolan sen så att jag sätta in det i någon mening också! Jag kan läsa 10 credits med franska, alltså ungefär 250 timmar. Dessutom kan jag läsa franskan på IB-nivå, så med lite tur kanske det motsvarar ungefär steg ett till tre på i Sverige. Det betyder att jag kan läsa upp till steg fem sen om det stämmer, och det skulle vara helt underbart! Det är fortfarande överdrivet lång tid kvar till att skolan börjar, men om bara fem dagar får jag träffa alla andra från Rotary, och jag är sjukt taggad inför det.

Ikväll kommer Victoria hem från Vancouver, så det ska bli roligt att träffa henne. Jag kommer att gå i year 11 tillsammans med henne sen, och Wing-Kee säger att hon har många tjejkompisar. Han pratar alltid om tjejer. Idag sa han till exempel att curryn som han lagade var "hot and spicy, just like the Swedish girls". Han är tokhärlig!

Nu ska jag städa upp på rummet där nere där jag sover, eftersom jag ska sova i Sams rum de nästa tre dagarna. Dom får gäster som ska sova när jag sover nu. Så om jag städar nu slipper jag ju göra det imorgon!

Peace out

Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0