Dags att damma av bloggen!

Nu är det nog dags att damma av bloggen en smula tror jag, har inte skrivit på tre (3) månader! Inte helt okey. Men men, nu är det dags att skriva lite i den! Det är ju trots allt dags att åka strax. Om 9 dagar är jag ute på Arlanda och försöker antagligen fortfarande förstå att jag ska åka till Kanada. Det känns lite märkligt, har fortfarande inte tänkt så mycket på resan alls. Jag menar, många av mina vänner har jag sett för sista gången på ett år, och morfar blev så tagen när han kom på att det var sista gången idag han såg mig innan jag åker. Så imorgon ska vi ses igen och säga hej då ordentligt. Imorgon ska jag också säga hej då till min bror och hans flickvän, samt en hel drös med andra människor. Imorgon ska jag nämligen ha min avkedsfest tillsammans med Kerstin på Kanaan! Det ska bli skitkul, även om det är många som inte kan komma. 70 stycken har inte ens svarat, så ah, får se om någon av dom dyker upp, det vore ju hemskt trevligt! Vi får väl hoppas på att det blir bra väder i alla fall! Det verkar som att det inte regnar, så det är ju kalas! På tal om regn hade vi spöregn idag hela kvällen! Det var underbart, och jag kände verkligen hur endorfinerna sprudlade, så jag och ett gäng spårade människor drog och badade! Efter en halvtimmes cyklande i badkläder och ösregn kom vi till solviksbadet och slängde oss i! Det var hur kul som helst ända tills det blev kallt och inte lika roligt längre. Någon kom det den helt ypperliga idén att vi skulle dra hem till Hällström och basta. Sagt och gjort, när vi vadat fram på vägarna i Ålstens asfaltsdjungel en bra stund kom vi till vårt mål! Bastun var redan uppvärmd och Emmy slängde sig in i bastun med huvudet före med tjocktröja och allt! Kall tjej AB! Måste säga att det var en jävligt bra kväll, om ni ursäktar franskan! Tack grabbar (och tjejer, men ni får kallas grabbar idag)!

Jaa, vad har jag hittat på sen sist då? Det är ju massor! Sicken tur att minnet är bra men kort, och att jag inte kommer ihåg allt! Då hade ni (du) allt fått att läsa! Kan säga att jag kom hem från Halland idag, och att jag har haft det väldigt trevligt där nere! Vi brukar hyra ett ställe där nere 3 veckor varje sommar och bo där med mormor och morfar. Vi tar 10 dagar så tar min moster de andra 10! Skönt att man slipper vara där alla 3, det hade blivit väldigt segt, och jag hade antagligen fått socialt underskott. Så blir det när man är ifrån sina kära vänner allt för länge! Innan dess var jag på Emmys land, och det var sjukt härligt! 6 dagar med att bara vara, och verkligen inte behöva göra något alls. Underbart! Höjdpunkten var nog när jag och Erik knäckte en öl och satte oss vid strandkanten och beundrade utsikten! Bajern, bärs och rakade brudar, eller vad är det man säger? Fast bajern kan fan få vara! Jag skulle nog säga att vi alla fyra har svart bälte i hjärter nu i alla fall! Ett roligt kortspel, som tyvärr blev lite uttjatat, men duktiga blev vi! Man skulle ju kunna tro att allt det roliga tog slut här, men, det gör det inte! Härligt va? Förutom att vara på Emmys land och Halland har jag dessutom hunnit med att segla, vara på Hällströms land och på Helenas land! Tyvärr är ju minnet lite dimmigt från försommaren, men seglingen kan jag berätta om! Det dåliga minnet beror inte på överdriven alkoholkonsumtion utan snarare på funderingar som jag ska återkomma till senare! Men, åter till seglingen! Jag, David, Felix och Jonas lättade ankar med S/S Conforlina och begav oss iväg på en alldeles rekorderlig seglats. Vår proviant bestod av skogaholmslimpa och mjukost i olika färger och former, så vi slapp gå hungriga! Till detta dracks det naturligtvis burkvis med cola! Under denna seglats skickade vi kontaktannonser på flaskpost, bokstavligt talat spelade skjortan av ett gäng uppsalatjejor på poker och skrev legendariska berättelser i loggboken. Dom var helt otroliga, inte för att skryta, våra skriverier var nog dom bästa jag någonsin läst! Men då har jag inte läst många loggböcker. Men! Bra var dom.

Tillbaka till mina funderingar! Jag har upptäckt att jag funderar rätt mycket. Kan ligga på stranden och tänka en stund, för att sen börja disskutera något med mitt sällskap, som till exempel sen ultimata politiska ideologin för att få ett samhälle att fungera så effektivt som möjligt, om det finns fler stjärnor i det synliga universum än sandkorn i sahara, eller helt enkelt bara vad mjölkpaket heter på tyska. Jag vet inte varför jag gör såhär, men det är ganska trevligt! Håller hjärnan igång och är väldigt intressant! Ibland kanske man rent utav kommer fram till något! Som tillexempel att mjölkpaket heter Milchtüte på tyska, alltså mjölkpåse, eller att universum faktiskt har 11 dimensioner, så att det inte går så bra att försöka förstå hur stort det är. Ibland skulle man allt kunna behöva ha hårdvaruuppdatering. Seriöst, varför ha en hjärna som bara kan uppfatta 3 dimensioner + tid när det tydligen finns 11 + tid! Äh men kom igen nu Gud, lite bättre kan du! Snart ska du väl försöka kränga en dator med ett RAM-minne på 256 KB? Vem vill ha en sån? Nääe, skärpning! Hoppas att det kommer med nästa patch, vore rätt coolt!

Nu har jag nästan nött bort bokstäverna på tangentbordet, så det får räcka för idag. I nästa inlägg kommer jag att berätta om hur jag ska brottas med morfars sydamerikaväska och försöka få ner alla grejer jag ska ha med i den! Det ska bli spännande, återkommer om vem som vinner! Ah, shit, blir ju nästan som en cliff-hanger, ni (du) kommer ju sitta som galningar och uppdatera sidan var femtonde sekund i väntan på nästa inlägg, men den som väntar på någon gott väntar aldrig för länge som mormor brukar säga! Senast tog det ju nästan 3 månader, men så lång tid ska det nog inte ta den här gången! Dessutom ska det pratas om design på bloggen. En sån vore ju trevligt. Det jag har just nu är ju närmast en ickedesign, så vi får konsultera någon expert! Missa inte nästa inlägg!

Peace out!

Bönan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0