Design!

Jag har en design till mig blogg! Jag är så sjukt stolt över mig själv för att jag har orkat att söka lite på internet för att hitta en guide där man lär sig, så att jag kunde byta ut min ickedesign! Ser ni min fina grej högst där uppe? Header kallas det visst. Jag har gjort den själv! Jag hittade en bild på internet som jag justerade lite och skrev lite på, och wips så hade jag mig en sån där header, är det inte underbart? Nu återstår det bara att lista ut hur den där menyn på sidan fungerar och kolla om jag kan göra något åt den också. En presentation skulle ju kunna vara trevligt om det skulle råka trilla hit någon som inte vet vad jag är för grabb. I den skulle jag ju kunna skriva att jag ska åka till Kanada och att jag har den här bloggen, och ah, eh, typ det, finns väl egentligen inte så mycket mer av intresse. Kan skriva mitt nummer också så kanske någon trevlig prick ringer upp mig och vill lära känna mig! På tal om det så släppte vi i en flaskpost när vi var ute och seglade. I flaskan fanns en kontaktannons till oss samtliga fyra grabbar som fanns på båten. Tyvärr har ingen ringt än, men den kanske ger utdelning så småningom! Vi får hålla tummarna för att den inte blev överkörd av en finlandsfärja, sönderslagen mot stenarna eller helt enkelt upplockad och slängd, visst vore det tragiskt? Hur som helst väntar jag ivrigt på ett samtal, även om hoppet börjar falna så har det inte lämnat mig helt än!

Packningen går sakta men säkert framåt. Nästan alla kläder är tvättade så snart är det dags att se över vad som ska lämnas kvar och vad som ska få ligga kvar i väskan. En het gissning är att det blir en tjocktröja eller två som får stanna hemma + ett eller två par jeans. Sånt väger mycket och tar mycket plats. Förutom det är jag i stort sett färdigpackad och snart redo att åka! Min presentation av mig själv och Sverige fortskrider ännu långsammare och, får vi då anta, även ännu säkrare. Jag har fått med ett gäng bilder av mina vänner och ett par punkter om Sveriges geografi! Så engagerad och arbetsvillig har jag varit idag, såhär på sommarlovet. Är riktigt stolt över mig själv i tanke på att det där med power-point känns lite som skolarbete och nästan som att det vore under tvång. På tal om snart redo att åka, så är väl det ganska bra att jag är det, eftersom jag åker om sex (6!) dagar! Det känns lite märligt. Eller, egentligen är det inte själva faktumet att jag ska resa som är märkligt, utan det är det att jag inte tycker att det är speciellt märkligt som är märkligt. Jag har planerat den här resan i ungefär fjorton månader, så man tycker ju nästan att jag borde vara i upplösningstillstånd och extas över att jag ska åka iväg, men så är det tydligen inte. Jag tar det helt enkelt med ro och tänker att allt blir som det blir och förväntar mig inget. Många andra som jag har pratat med har en vansinnig utbytesmania vid det här laget och kan inte sitta still. Andra får resfeber och vill inte åka. Antar att det inte har sjunkit in riktigt än, och att jag inte har fattat vad jag ger mig in på. Men sån är jag, jag förstår aldrig något innan det är försent, och då är det ju som sagt, försent. Låt oss hoppas att allt detta slutar bra!

På lördag ska jag på kombinerad 18-årsdag och avskedsfest hos en annan Björn. Han bor borta i Vallentuna och ska åka till Brasilien samma dag som jag far iväg till Calgary. Det lär bli asroligt! Dessutom får jag träffa mina kära vänner Emilia och Jonathan, som också är utbytesstudenter, härligt! Jonte ska förövrigt bo i Edmonton, bara 30 mil norr om Calgary! Har jag lite tur kan jag nog hälsa på honom, om min kontaktperson och min familj tillåter mig. Det ska tydligen gå bussar mellan, så svårt är det absolut inte att ta sig dit! Bra va?

Här i dagarna tänkte jag vara en smula nationalistisk såhär lagom innan jag åker till Kanada och ta och köpa mig en svensk flagga! En stor en, på cirkus en meter vore ju trevligt! Får se om jag kan införskaffa en sådan. Vore kul att ha en sån på gruppfoton och så med andra utbytesstudenter från resten av världen. Dessutom tänkte jag köpa en kanadensisk en när jag är där borta som alla nära och kära man fått under året kan få skriva på, om kanadickerna nu vill kladda ner sin egen flagga!

Nu kurrar magen! Bäst att jag får i mig något att äta!

Adios amigos!

Björn

Kommentarer
Postat av: Emilia

Björn, jag har en crush på din blogg:D

2010-07-28 @ 02:42:13
URL: http://maviefrancais.blogspot.com
Postat av: Björn

Hahaha tack så mycket! Verkar som att jag har lyckats då :) Då gäller det bara att orka fortsätta skriva!

2010-07-28 @ 03:23:07
URL: http://myskillen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0