Packning! Och annat som inte hör till

Så där ja! Rapport om packningen! Har fått ner typ alla mina kläder. Dessutom ligger presenter, rugbysaker, halsband och hänglås i väskan. Förutom allt detta finns lite annat smått och gott. Men, än kan jag inte säga att jag har vunnit över väskan. Den väger 20 kg, och endel mer ska med. Så jag får nog lämna en del kläder hemma tyvärr. Men jag måste ändå säga att det går ganska bra! Tror inte att det kommer att vara några problem att få plats med allt viktigt! Det svåra lär ju bli att lyfta den sen, för mina armmuskler är ju inte speciellt mycket att skryta med om jag ska vara helt ärlig mot mig själv. Visst, bruna är dom nu på sommaren, men ändå rätt tunna.

Idag var jag förbi hos Hällström med Nina och Sofie och hämta upp våra cyklar som vi lämnade där i förrgår! Han var tydligen inte hemma, så vi klampade in på trädgården och plockade cyklarna med oss! Nina plockade cykeln med sig bokstavligt talat eftersom hon hade glömt nykeln hemma. Efter ett telefonsamtal och lite hederligt bedjandes och bönandes och en kvart kom hennes kära mor med cykelnyckeln! Tur var väl det eftersom det hade varit jobbigt att bära cykeln hela vägen till Sundby! Vi tog en sväng förbi Solviksbadet och plockade upp en handduk som jag kände igen och inte hade hittat i väskan i förrgår! Jag hade alltså glömt kvar den där, illa va? Vi passade på att köpa varsin glass och sätta oss på stranden när vi ändå var där! Där såg vi en tjej som hjulade ner i vattnet från bryggan, det var stört coolt! Så vill jag också kunna göra en dag! Men just nu får jag ta och nöja mig med att dyka med huvudet före och en nästan-hela-varvet-runt frontflipp! Lite nöjd är jag med det ändå! På vägen hem tog vi en sväng förbi ICA och jag snubblade över en låda wienerbröd med en lapp där det stod: 1 för 8:90 eller 2 för 10! Det var alldeles för bra för att missa! Så jag högg en påse och proppade den full med 8 stycken! Tänkte att det var lika bra att göra slut på mina sista svenska slantar, dom kommer jag ju ändå inte att behöva. Förutom alla dessa wienerbröd köpte jag dessutom en kiwi! 3 kronor, vilket kap!

Igår hade jag min avskedsfest! Det var väldigt roligt även om det var tråkigt att jag inte kommer se många av mina vänner mer innan jag kommer hem igen. Vi var runt 10-15 något och satt på en klipphäll på Kanaan med ett par filtar och bara pratade och umgicks. Ett bad hann vi också med, så det var fett härligt! Alla badade inte, men ett par stycken. Dessutom fick jag presenter, det var väldigt otippat. Av Sofie fick jag en tröja med Björne på framsidan, som alla sen fick skriva på, det var väldigt uppskattat! Carro gav mig en låda med egenplockade bär och lite färdkost på flyget, också helt underbart! Av Nina fick jag två vänskapsband, för att jag ska tänka på henne och för att visa att hon är min wingman! Hällström gav mig ett armband av seglargarn som ska smältas fast runt handleden, stört coolt och ska fixas snarast! Jag blev tokglad och det förgyllde verkligen hela kvällen. Tack grabbar! Kärlek på er!

Idag var det kanske sista gången jag träffade Nina innan jag åker, tråkigt! Att det ska dröja ett helt år innan man ser den snyggingen igen, tråkigt! Tycker absolut att jag borde ha pratat mer med tjejan tidigare! Vi träffades ju ändå första gången på höstlovet, kom igen, tjejen är ju störtskön! Får bli desto mer när jag kommer hem istället. Och det ser jag fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0