Bloggpulande och regn!

Idag skulle sista rugbyträningen för mig i Sverige ha varit, men den blev inställd. Misstankarna kom när jag pedalade dit vid 10 i 6 och jag upptäckte att jag var ensam där. Jag tyckte att det kändes lite märkligt, men ett par minuter senare kom en grabb jag aldrig sett förut. Han bodde tydligen i Peking, men var hemma i Sverige på semester. Han presenterade sig som Isak och vi pratade en del om laget, och om hur det var i Peking. Senare kom en tredje grabb och anslöt sig till oss. Vi väntade, och tillslut dök Richard, en av våra tränare och sa att det antagligen inte blir någon träning eftersom vi var för få. Det var kanske inte riktigt detta slut jag hade väntat mig på mitt rugbyspelande i Sverige, men lika glad var jag ändå för jag fick ju mig en cykeltur på en mil! Det är inte varje dag, och sånt borde man ta vara på! Förutom att cykla så har jag pulat massvis på min blogg utan att egentligen lyckas åstadkomma något. Jag fick upp en presentation av mig själv som ni kan se till höger, och lyckades tillslut att få länkarna svarta med mycket hjälp av Jonas. Tack Jonas!

Nu på kvällskvisten kom det ett par droppar regn, vilket ledde till en konversation med Nina om just, regn. Vi var båda överens om att regn har en hög mysfaktor! Regn är faktiskt helt underbart. Antingen kan man sitta inne och höra hur det smattrar mot rutan så att man kan njuta lite extra av att vara inomhus. Regnsmatter höjer helt enkelt mysnivån med minst tre på en 10-gradig skala! Sitter man inte inomhus kan man vara utomhus, (no shit Sherlock!) och njuta av att man är ute i regnet och känna hur håret blir blött och vattnet rinner ner i ansiktet på en. Vissa dårar gillar ju att bada då, men man kan även göra annat, så som lerbrottning, kyssas och kvällsrpomenader. Nina föreslog att vi skulle springa ut i regnet någon gång när jag kommer hem, och jag är på! När hon sa det kom jag av något outgrundlig anledning att tänka på blöta t-shirts och bröst. Jag gillar bröst! Men vilken gör inte det liksom. Visst, ett par som inte är lagda åt det hållet kanske inte gör det, men den absoluta majoriteten gör nog det. Bröst måste helt klart vara människans snyggaste kroppsdel, och ändå har bara hälften av jordens befolkning en uppsättning, om man inte räknar med alla människor som har gått och anlagt chipstuttar alltså, men dom är inte en lika vacker syn som ett par kvinliga bröst! Hur tänkte gubben på molnen där egentligen? Eller handlar det kanske om tillgång och efterfrågan? Eftersom tillgången av bröst är mindre än tillgången på underarmar på kanske efterfrågan på bröst är större än efterfrågan på underarmar! Han kanske tänkte riktigt bra till och med. Kvinnofolket kanske har dom för att locka oss stackars vilseledda män med. Det är i och för sig ganska praktiskt, att eftersom om dom inte lyckas locka oss med något så blir det inga barn. Och blir det inga barn så blir det inga nya små människor. På så sätt kan jag försvara min besatthet av bröst med att det är en överlevnadsinstinkt för hela människosläktet! Därför hade jag tänkt att fortsätta vara besatt av bröst ett bra tag till, eftersom det är helt legitimt. Till råga på allt är dom lena och mjuka också, bättre än så blir det inte. Det är ju förväl att det är sommar i alla fall, så att kvinnofolket inte har så mycket kläder på sig!



Idag är det alltså fem dagar kvar tills jag åker, och det börjar kännas lite häftigt! Jag åker alltså ut på kvällen på måndag för att gå på informationsmöte och sedan sova över på Arlanda. Där kommer jag att träffa alla andra som åker med Rotary, och det ska bli skitkul! En av tjejerna har redan lagt till mig på MSN, så en har jag växlat ett par ord med i alla fall, det är ju trevligt. Det är skönt att jag slipper flyga ensam, för det skulle bli hemskt tråkigt. Jag är på resande fot i 17 timmar, och så duktig är jag inte på att underhålla mig själv. På tal om att resa på sänder jag en tanke till Kerstin som åker imorgon bitti. Hon ska vara 5 på flygplatsen, så jag har verkligen medlidande med henne. Lycka till Kerstin hoppas att du får ett helt underbart år i Colorado!

Sincerely yours

Björn

Kommentarer
Postat av: Barret

Lustigt att du också skrev om regnet, kan ju ha något att göra med vårt samtal igår.



Men vem tycker INTE om bröst??! Som du säger, världens bästa upfinning! :D

2010-07-30 @ 00:26:02
URL: http://barret.blogg.se/
Postat av: Björn

Hahaha eller hur! Till och med tjejer gillar bröst! Åh, vad vore världen utan dessa?

2010-07-31 @ 03:28:29
URL: http://myskillen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0